Regulamin

Regulamin korzystania z Platformy Szkoleniowej: Akademia Pimik.

Regulamin został ostatnio zaktualizowany w dniu 24.01.2025. 

§ 1. Definicje

  1. Pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie mają następujące znaczenia:

a) Administrator Platformy – Polski Instytut Medycyny i Kosmetologii SC;
b) Konto – indywidualne elektroniczne konto utworzone dla Użytkownika w celu korzystania z Platformy;
c) Kurs – nieodpłatny kurs e-learningowy udostępniony na Platformie przez Organizatora kursu, umożliwiający Użytkownikom korzystanie z Materiałów;
e) Organizator kursu - Polski Instytut Medycyny i Kosmetologii SC;
f) Platforma – platforma szkoleniowa, udostępniona przez Polski Instytut Medycyny i Kosmetologii SC na stronie internetowej https://www.akademia.pimik.pl;
g) Prawo autorskie – ustawa z dnia z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2509);
h) Regulamin – niniejszy Regulamin;
i) RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1);
j) Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Administratora Platformy takie jak: udostępnianie Kursu, udostępnianie przestrzeni do utworzenia i prowadzenia Kursu;
k) Użytkownik - osoba posiadająca konto na Platformie i korzystająca z zasobów Platformy zgodnie z nadanymi uprawnieniami.
Wszelkie postanowienia Regulaminu dotyczące Użytkownika odnoszą się również do Organizatora kursu.

§ 2. Postanowienia wstępne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z Platformy  udostępnionej przez Polski Instytut Medycyny i Kosmetologii SC.
  2. Postanowienia zawarte w Regulaminie stanowią regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344) przez Polski Instytut Medycyny i Kosmetologii SC.
  3. Regulamin dostępny jest pod adresem strony internetowej https://www.akademia.pimik.pl;.
  4. Regulamin może zostać zmodyfikowany w dowolnym momencie poprzez opublikowanie jego zaktualizowanej wersji na stronie Platformy dostępnej pod adresem: https://www.akademia.pimik.pl; lub poprzez zapewnienie Użytkownikowi innego powiadomienia.

§ 3. Ogólne zasady korzystania z Platformy przez Użytkowników

  1. Platforma jest systemem teleinformatycznym służącym do udostępniania Kursów przez Administratora Platformy.
  2. Platforma jest dostępna pod adresem https://www.akademia.pimik.pl
  3. Korzystanie z Platformy jest dobrowolne.
  4. Platforma składa się z następujących modułów:
    - Panel Użytkownika – moduł umożliwiający dostęp do Kursów zamieszczonych na Platformie przez Organizatora kursu;
    - Panel Prowadzącego – moduł umożliwiający zarządzanie procesem szkolenia Użytkowników przez Organizatora kursu;
  5. Kursy prowadzone są zdalnie z wykorzystaniem Internetu w sposób asynchroniczny - Użytkownicy uczą się samodzielnie w dowolnym miejscu i czasie.
  6. Kursy mogą zawierać, oprócz Materiałów, panel dyskusyjny.
  7. Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Platformy zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz postanowieniami Regulaminu, w szczególności zobowiązuje się do niepodejmowania jakichkolwiek działań na szkodę Administratora Platformy, Organizatora kursu oraz innych Użytkowników, w tym do niepodejmowania prób przejęcia Konta.
  8. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika za pośrednictwem Platformy treści o charakterze bezprawnym lub wulgarnym.
  9. Dostęp do Platformy jest możliwy z serwera zarządzającego poprzez przeglądarkę internetową, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania dla Użytkownika.
  10. Platforma jest dostępna również na urządzeniach mobilnych, z wykorzystaniem aplikacji mobilnej lub w trybie responsywnym, pozwalającym na dostęp do elementów interfejsu poprzez przeglądarki internetowe.
  11. Prawa i obowiązki Użytkownika nie mogą być przeniesione na osobę trzecią.
  12. Administrator Platformy zapewnia pomoc techniczną polegającą na rozwiązywaniu problemów z funkcjonowaniem Platformy leżących po stronie Administratora Platformy.
  13. Administrator Platformy nie świadczy na rzecz Użytkownika pomocy technicznej przy korzystaniu z Platformy innej niż wskazana w ust. 12.
  14. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za szkodę wynikającą z działania niezgodnego z ust. 7 na zasadach ogólnych.
  15. Administrator Platformy zastrzega sobie prawo wstrzymania lub zaprzestania świadczenia Usług bez wcześniejszego powiadomienia o tym fakcie Użytkowników. Użytkownikowi nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia.
  16. Administrator Platformy w celach statystycznych zbiera informacje o liczbie Użytkowników, którzy skorzystali z danego Kursu. Informacje nie zawierają danych osobowych, o których mowa w § 10.

§ 4. Rejestracja Konta Użytkownika

  1. Warunkiem uzyskania dostępu do Platformy oraz wszystkich udostępnionych na niej Kursów jest rejestracja Konta.
  2. Rejestracja Konta następuje podczas pierwszego logowania się do Platformy po zaakceptowaniu Regulaminu i wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Polski Instytut Medycyny i Kosmetologii SC.
  3. Podczas rejestracji Konta przetwarzane są przez Administratora Platformy następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres email.
  4. Po zakończeniu rejestracji Konta, Użytkownik automatycznie zostaje przeniesiony do Panelu Użytkownika, gdzie może korzystać z udostępnionych Kursów.  

§ 5. Prawa autorskie

  1. Administrator Platformy informuje, że udostępnione na Platformie Kursy zawierają Materiały chronione Prawem autorskim. Korzystanie z utworów, informacji, danych, Materiałów zamieszczonych w ramach Kursu na Platformie odbywać się może tylko i wyłącznie w zakresie dozwolonym Prawem autorskim i Regulaminem.
  2. Kopiowanie, modyfikowanie, rozpowszechnianie, transmitowanie lub wykorzystywanie Materiałów zamieszczonych na Platformie jest zabronione.
  3. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wykluczają podjęcia kroków prawnych przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa w stosunku do osób naruszających warunki licencji oraz prawa autorskie.

§ 6. Usunięcie Konta Użytkownika

  1. Użytkownik jest uprawniony do usunięcia swojego Konta w każdym czasie. Usunięcie konta możliwe jest w menu w zakładce Konto. Usunięcie Konta jest trwałe i nie ma możliwości przywrócenia go przez Administratora Platformy.
  2. Usunięcie Konta Użytkownika oznacza usunięcie danych, utratę dostępu do Materiałów udostępnionych w ramach Kursów, w których Użytkownik wziął lub miał wziąć udział oraz utratę dostępu do uzyskanych certyfikatów. Użytkownik zobowiązany jest do pobrania certyfikatów przed usunięciem swojego Konta.
  3. W celu ponownego korzystania z Platformy, wymagana jest rejestracja i utworzenie nowego Konta.

§ 7. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Organizatora kursu i Użytkownika w zakresie założonego Konta na Platformie jest Polski Instytut Medycyny i Kosmetologii SC Inżynierska 47A/u23, 53-228 Wrocław.
    Administrator danych osobowych powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się przesyłając zapytania listownie na adres: Inżynierska 47A/u23, 53-228 Wrocław. lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email: biuro@pimik.pl
  2. Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe Organizatora kursu i Użytkownika w zakresie założonego Konta na Platformie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda osoby) w celu założenia i obsługi konta na Platformie.
  3. Odbiorcami danych są:
    - Benhauer sp.z o.o. (ul. Grzegórzecka 21, 31-532 Kraków) – właścicielowi oprogramowania SALESmanago.pl w celu korzystania z systemu rezerwacji Użytkownik oraz Organizator kursu ma prawo dostępu do przetwarzanych jego danych osobowych, otrzymania ich kopii, żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia do innego administratora, a także wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z prawem ich przetwarzanie.
  4. Podane dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  5. Podanie danych osobowych przez Użytkownika i Organizatora kursu jest dobrowolne, ale niezbędne do założenia Konta i korzystania z Platformy.
  6. Użytkownik i Organizator kursu może wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych przy zakładaniu Konta, kierując korespondencję w sposób wskazany w ust. 2.
  7. Po wycofaniu zgody Administrator Platformy anuluje uprawnienia Organizatora kursu. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  8. Administrator Platformy zobowiązuje się zastosować środki techniczne i organizacyjne, zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych, odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną.
  9. Administrator Platformy zobowiązuje się zabezpieczyć dane osobowe przed ich przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą, modyfikacją, udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów RODO.

§ 11. Postanowienia Końcowe

  1. W przypadku uznania jakichkolwiek postanowień niniejszego Regulaminu za nieważne lub sprzeczne z przepisami prawa, ważność pozostałych postanowień Regulaminu nie zostaje naruszona.
  2. Niniejszy Regulamin podlega prawu polskiemu i jurysdykcji sądów polskich.
  3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, RODO, ustawy o ochronie danych osobowych, kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  4. Wszelkie spory powstałe w związku z funkcjonowaniem Platformy rozstrzygać będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Administratora Platformy.